Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) představil strategické cíle do roku 2020. Počítá s rozvojem všech druhů služeb, které zajišťuje, s modernizací stanic metra, vozového parku i rozšířením dopravní sítě.
V rámci Evropského týdne mobility vás zve DPP hned na dvě akce: Zdarma vstup do muzea MHD (v pondělí) a na Den otevřených dveří (příští sobotu).
„K největším výzvám současnosti pro nás patří výstavba trasy metra D, chceme pro naše cestující budovat nové tramvajové tratě a rozšiřovat počet elektrobusů v běžném provozu. Omlazujeme vozový park tramvají i autobusů. Nezapomínáme ani na modernizaci stanic metra, ve kterých se zvyšuje mj. počet bezbariérových přístupů. Do roku 2020 jsme stanovili jasné strategické priority, jejichž dodržení je pro nás naprosto zásadní,“ uvedl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.
METRO D
DPP počítá s tím , že do konce roku 2020 zahájí geologický průzkum a uskuteční tak reálné kroky k naplnění snů mnoha Pražanů i těch, kteří do metropole kvůli práci dojíždějí. Varianty výstavby metra D závisí na úspěšnosti a zvolené metodě získávání pozemků se stavbou souvisejících.
STANICE METRA
Dopravní podnik zlepšuje i podobu stávajících stanic metra. Od loňského roku realizoval opravu stanic Anděl, Náměstí Republiky, Muzeum A, Skalka, doplnil jsme chybějící eskalátory ve stanici Nádraží Veleslavín. „Před sebou máme mnoho dalších projektů. Za povšimnutí stojí do roku 2020 zejména oprava stanic Jiřího z Poděbrad a Českomoravská, ve kterých počítáme s bezbariérovým zpřístupněním,“ dodává Tomáš Kaas, investiční ředitel a člen představenstva DPP.
VOZOVÝ PARK
Změn k lepšímu dozná do roku 2020 také vozový park tramvají. Už letos bude například dokončena dodávka 250 moderních tramvají typu 15T ForCity. DPP připravuje na podzim i pomyslnou lahůdku – do ulic vyjede nová výletní tramvaj T3 Coupé. Do obnovy autobusů bude do roku 2020 investovány téměř dvě miliardy korun.
NOVÉ TRATĚ
DPP připravuje i velké investice do tramvajových tratí. Dojde k prodloužení tratí z Divoké Šárky do zastávky Dědinská a z Barrandova do Slivence či k výstavbě dvou tramvajových smyček. Samozřejmě se počítá i s obnovou stávajících tramvajových tratí. U velkých investic je důležitým faktorem pro DPP získání dotačních prostředků z EU.
Díky stabilitě je DPP vyhledávaným zaměstnavatelem. „Celkem u nás pracuje zhruba 11 000 zaměstnanců. Úspěšně se nám daří nahrazovat odcházející generaci našich spolupracovníků novými kolegy,“ pochvaluje si Martin Gillar.