Počátkem letošního dubna se po dvanácti letech na trať spojující středočeský Mochov a nedaleké Čelákovice vrátily vlaky pro cestující. Z Prahy je nyní možné se po železnici až do Mochova dostat za necelých 40 minut z Masarykova nádraží, zhruba půlhodinku to trvá z Vysočan.
Linka mezi Čelákovicem a Mochovem s označením S24 jezdí zatím jen v ranní a odpolední špičce pracovních dní, kdy tu v každém směru jedou tři vlaky ráno a tři vlaky odpoledne. Spojení mezi Čelákovicemi a Prahou pak zajišťují linky S2/S22, pohodlný přestup na ně zabere jen čtyři minuty.
Nová linka byla zřízena na základě rozhodnutí Středočeského kraje. Místním se osvědčila pro pravidelné cestování i jako alternativa při problémech na dálnici D11 před Prahou nebo v situaci, kdy je ucpaná stará silnice přes Horní Počernice.
SČÍTÁNÍ CESTUJÍCÍCH
Počátkem června se na obnovené trati uskutečnilo první sčítání cestujících, které ukázalo, že si lidé cestu k nově zavedeným spojům našli. „Hodnotit linku po prvních dvou měsících provozu je velmi odvážné, vždy to nějaký čas trvá, než si nové vlaky najdou pravidelné cestující. Přesto musím říct, že nás čísla mile překvapila. Sčítalo se ve všech spojích v období od 28. května do 8. června. V průměru využije linku S24 každý den 40 až 50 cestujících. Největší zájem je o ranní spoje, které přijíždí ráno na sedmou a na osmou hodinu do Čelákovic. Běžně vezou mezi 10 a 15 cestujícími. Na to, že tu motoráčky jezdily v době sčítání teprve dva měsíce, je to slušný výsledek,“ okomentoval výsledky sčítání ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK) Pavel Procházka.
RYCHLEJŠÍ NEŽ AUTOBUSEM
Dojíždění z Mochova do hlavního města se místním díky lince S24 zkrátilo o deset a více minut. „Nově dojedete z Mochova až na Masarykovo nádraží za 38 minut,“ upřesnil radní Středočeského kraje pro oblast dopravy František Petrtýl. „Není o čem diskutovat. Je to rychlejší než cesta autem do centra Prahy a také rychlejší než cesta autobusem a metrem přes Černý Most. Vlaky tady na čas vítězí. Místní tak získali pohodlnou alternativu k hojně využívané autobusové lince 398.“
VÝHODY PID
Dopravcem na nové lince je společnost KŽC Železniční doprava a ve vlacích samozřejmě platí jízdenky Pražské integrované dopravy. „Ten, kdo využívá předplatní kupony PID, ušetří nejvíc, a navíc se může rozhodnout, jestli ráno pojede například vlakem a odpoledne pro něj bude časově výhodnější vrátit se domů autobusem. Obojí je možné s jízdenkami PID,“ doplnil ředitel IDSK Pavel Procházka.
JÍZDNÍ ŘÁD
Zdroj: IDSK