Zítra to bude 39 let, kdy vyjeli první cestující po trase linky metra A. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) oslaví toto výročí jízdami dobové sovětské soupravy 81-71, někdy přezdívané kvůli čelní černé masce briketa. Přijďte se svézt a nadechnout tehdejší atmosféry.
Jako za starých časů
Soupravy metra 81-71, které se vyráběly v Mytiščinském strojírenském závodě u Moskvy, se poprvé vydaly na zelenou linku metra 12. srpna 1978 a byly na ní provozovány až do roku 2005. DPP u příležitosti zítřejšího výročí podtrhne historický ráz počátků přepravy na lince A, a to prostřednictvím dobových uniforem strojvedoucích, autentickými informačními tabulemi z minulého století či speciálními hlášeními.
Běžné jízdné
Zatímco v srpnu 1978 bylo uvedeno do provozu sedm stanic (Leninova, tedy dnešní Dejvická – Náměstí Míru), zítřejší historická souprava bude kopírovat prodlouženou trasu Dejvická – Skalka, otevřenou v červenci 1990 (na rozvoj trasy metra A se podívejte do tabulky). Na svou první jízdu souprava 81-71 v sobotu vyrazí z Dejvické v 10.17 a v tomto směru pojede celkem šestkrát, ze stanice Skalka na Dejvickou vyjede poprvé v 10.39 a pojede pětkrát. Jízdní řád naleznete v přiloženém souboru. K jízdě vám postačí standardní jízdenky či časové kupony.
Poprvé pod řekou
Třebaže linku A o několik let předběhlo „Céčko“ (linka C na úseku Florenc, tedy tehdejší Sokolovská – Kačerov byla otevřena 9. května 1974), „Áčko“ má v historii pražského metra jedno velmi důležité prvenství – poprvé vedlo pod Vltavou.
„Věříme, že nostalgické výlety do historie veřejné dopravy naše cestující potěší. Při jízdě se ohlédneme do minulosti a uvědomíme si, jak dlouhou tradici má veřejná doprava v Praze a jaký kus cesty za uplynulá desetiletí urazila,“ uvedl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.