Tip na výjimečnou jízdu

MHD Aktuálně
22. 7. 2017 Roman Sovák
HISTORICKÁ TRAMVAJ LINKY 41
No není nádherná? Zdroj: YouTube - Jan Tichavský

Zůstáváte na víkend v Praze, ale nějaký ten nevšední zážitek byste si přesto rádi dopřáli? Nasedněte do tramvaje, pro kterou platí, že i cesta může být cíl!

Zapomeňte na nudu

Jízda historickou tramvají linky č. 41 vykolejí vaše představy o tom, že cestování je víceméně dlouhá chvíle mezi nastoupením a vystoupením z dopravního prostředku. Pečlivě udržovaný vůz vás okouzlí zvenčí i zevnitř svým „starodávným“ půvabem a při samotné jízdě vás donutí vzdát tichý hold technickému umu našich předků. Cestu nejkrásnějšími částmi historické Prahy budete vnímat všímavějšíma očima než obvykle a vychutnáte si během ní poctivou porci příjemné nostalgie.

Kdy a odkud kam

Tramvaje 41 (dříve 91, ale linky začínající číslicí 9 jsou nově pouze noční – o důvodech přečíslování jsme psali ZDE) jezdí jen o sobotách, nedělích a svátcích, zato až do listopadu zcela pravidelně a bez předchozí rezervace. Trať vede od Vozovny Strašnice okolo Pražského hradu a Královského letohrádku přes Malostranské náměstí a Úvoz k Národnímu divadlu a dále přes Lazarskou, Václavské náměstí a kolem Masarykova nádraží na Dlouhou třídu, Strossmayerovo náměstí až na konečnou Výstaviště. Interval odjezdů je 60 minut. Od Vozovny Strašnice vyjíždí od 12.00 do 17.00, v opačném směru od 13.00 do 17.00.  Přesnou trasu se zastávkami a průjezdy tramvaje zjistíte v jízdních řádech na stránkách Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) TADY.

Kolik zaplatíte

Na lince neplatí běžný tarif PID, ale jízdné se mu blíží:

  • základní je 35 Kč,
  • zlevněné činí 20 Kč (děti do 15 let, senioři nad 70 let, kočárek s dítětem, držitelé průkazů ZTP a ZTP-P a jejich průvodci).

Platí se přímo v tramvaji.

K vašim službám

Pokud se vám cesta „jednačtyřicítkou“ zalíbí, tak vězte, že DPP zajišťuje po celý rok pro firmy a jiné skupiny zájemců vyhlídkové a okružní jízdy historickými tramvajemi, v nichž si vyjížďku můžete zpříjemnit občerstvením a hudbou nebo využít služby profesionálních průvodců. Trasu, délku jízdy i místo nástupu a výstupu si určíte sami. Více informací najdete ZDE.

Nejstarší je přes sto let

Vůbec nejstarší tramvaj DPP s evidenčním číslem 240 byla zařazena do provozu už v roce 1908 a po kompletní rekonstrukci provedené v roce 1995 je dodnes využívána pro jízdy se zvláštním účelem. Vyrobena byla ve smíchovské firmě František Ringhoffer, stejně jako řada dalších vozů z flotily historických tramvají Dopravního podniku. Sluší se připomenout, že letos v dubnu to bylo 200 let, co se narodil zakladatel továrny, a že oslavy tohoto výročí zahrnuly širokou škálu aktivit od mezinárodní konference až po program pro širokou veřejnost včetně jízd historických vozidel.