Devátý květen proběhne ve znamení dvojice výročí městské hromadné dopravy v Praze. V tento den v roce 1974 zahájilo provoz metro a současně byl ukončen pravidelný provoz „starých“ dvounápravových tramvají.
Že nevíte, o jaké „stroje“ šlo? Přibližují vám je přiložené snímky načančaného krasavce, který byl tehdy 9. května při své jízdě v rámci tramvajového průvodu Prahou o mnoha vozech fotografem zachycen na Václaváku a u Výstaviště (někdejší Park kultury a oddechu Julia Fučíka). Co z fotek ale určitě „nevyčtete“, je z dnešního pohledu romantická skutečnost, že jezdily ještě s průvodčím, který podobně jako ve vlaku „štípal“ jízdenky… A ještě jedna zajímavost: s vyřazením těchto tramvají skončil i dvojí tarif – denní činil 1 Kčs (korun československých), zatímco ten noční (od 23:00 do 04:00) byl třikrát dražší. Ponocování se tedy hrubě nevyplatilo!
Současné ukončení provozu dvounápravových tramvají a zprovoznění metra mělo symbolický význam. S tím prvním odešel do minulosti kus historie, to druhé znamenalo začátek novodobé éry pražské hromadné dopravy, kterou si už bez podzemky představit nedokážeme. V této souvislosti připomínáme žhavou novinku, že konečně dostalo zelenou metro D, které by už mělo jezdit bez řidiče (celá zpráva).