Jízda historickými tramvajemi se líbí, opět vyjedou v březnu

MHD Aktuálně
8. 1. 2022 Čistou stopou Prahou
foto historické tramvaje na lince č. 41
foto: archiv DPP

Pražané a návštěvníci hlavního města se v loňském roce mohli svézt historickými tramvajemi na lince č. 41 a od července poprvé i na okružních linkách č. 42 a 43. Atraktivní možnosti využilo celkem téměř 40 tisíc cestujících, ze dvou třetin domácí turisté. Tramvajová linka 42, kterou společně provozují Dopravní podnik hl. m. Prahy a Prague City Tourism (PCT), i linka 41 opět vyjede do pražských ulic v sobotu 26. března 2022.  

Okružní historická tramvajová linka č. 42 bude na začátku sezóny v provozu o pátcích, sobotách, nedělích a státních svátcích. Trasa bude stejná jako v loňském roce: z Dlabačova povede kolem hlavních památek přes Pražský hrad, Královský letohrádek, Malostranskou, kolem Josefova, na Náměstí Republiky a Václavské náměstí, odkud se bude přes Národní třídu a Újezd vracet zpět na Dlabačov. Stejné zůstane i jízdné ve výši 200 Kč. Návštěvníci Prahy mohou tuto linku využívat nejen na projížďku centrem zajímavými historickými vozy, ale také jako spojnici největších turistických atrakcí na principu hop-on, hop-off. Do konce března nebude historická linka 42 v provozu zejména z důvodu nepříznivé epidemiologické situace.

„Turisté si jízdu historickou tramvají oblíbili, protože mohou poznat město z jiné perspektivy. Proto jsme se rozhodli, že provoz tramvaje obnovíme od konce března, kdy věříme, že se do metropole opět návštěvníci vrátí. Data totiž naznačují, že první tři měsíce roku budou pro cestovní ruch opět devastující s ohledem na nové varianty koronaviru a s nimi související omezení,“ vysvětlil František Cipro, předseda představenstva Prague City Tourism.

Turistická linka č. 42 poprvé vyjela 1. července 2021 v rámci benefitního programu v Praze jako doma. V červenci a srpnu byla linka v provozu denně v půlhodinových intervalech, DPP na ní nasazoval každý den 16 spojů. V září a říjnu byla linka v provozu od úterý do pátku v intervalu 40 minut (10 nasazených spojů za den), o víkendech v intervalu 30 minut (14 spojů za den). V listopadu a v prosinci se jezdilo od pátku do neděle (10 spojů denně). DPP na lince vypravil celkem 1882 spojů. Využilo je celkem 31 596 cestujících, což při průměrné kapacitě 24 míst k sezení znamená průměrnou obsazenost 17 cestujících na spoj.

Historická tramvajová linka č. 41 byla loni v provozu od 17. dubna do 30. června o víkendech a svátcích. DPP na ni nasazoval dvouvozové soupravy, celkem 7 spojů denně v každém směru. Celkem na ní přepravil 3513 cestujících. Trasa a rozsah okružní této linky bude letos téměř identický s loňskou linkou 43. Linka bude vyjíždět z Vozovny Střešovice o sobotách, nedělích a státních svátcích a spoje pojedou po trase směr Brusnice, Pražský hrad, Královský letohrádek, Sparta, Letenské náměstí, Strossmayerovo náměstí, Veletržní palác, Planetárium Praha a zpět přes Strossmayerovo náměstí, po Nábřeží Kapitána Jaroše, Edvarda Beneše, přes Malostranskou a Pražský hrad do vozovny Střešovice. Linka navzájem propojí dvě spolupracující muzea – Muzeum MHD a Národní technické muzeum. 

Historická linka č. 43 byla loni v provozu od 1. července do 17. listopadu. DPP na vypravoval 7 spojů motorovým vozem o víkendech a svátcích, od června do srpna také ve středu odpoledne. Využilo ji celkem 4023 cestujících.

„Ukazuje se, že i přes tvrdé dopady pandemie covid-19 na cestovní ruch jsme se historickými tramvajovými linkami trefili do chutí návštěvníků Prahy. Nejdříve na lince č. 41 jsme od poloviny dubna do konce června přepravili více než 3,5 tisíce cestujících. Od července do poloviny listopadu jsme na lince č. 43 prodali dalších více než 4 tisíce jízdenek. Když k tomu připočteme více než 31 tisíc přepravených cestujících na lince č. 42, historické linky loni využilo bezmála 40 tisíc návštěvníků Prahy nebo Pražanů. Zájem neklesl ani o Vánocích či svátcích na konci roku. Jen na Nový rok jsme na lince č. 42 například přepravili více než 200 cestujících, což je při 10 spojích za celý den a průměrném počtu 24 míst k sezení na jeden spoj poměrně povzbudivý údaj,“ uvedl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.

 

zdroj: DPP