Mazačka se vrátí v červenci

MHD Aktuálně
19. 5. 2016 Dopravní podnik hl. m. Prahy
Mazačka se vrátí v červenci
Zdroj: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Již legendární mazací tramvaj, která se mimo jiné stala oblíbencem na sociálních sítích, podstoupí pravidelnou technickou údržbu. „Mazačka“ byla naposledy v provozu ve středu 11. května 2016. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ji podle předpokladu vyšle zpět na pražské koleje v červenci.

Mazací tramvaj (s evidenčním číslem 5572), pro kterou se vžil termín „mazačka“, projíždí ulicemi Prahy od ledna loňského roku a aplikací maziva se stará o snížení hluku a menší opotřebení kolejnic a kol. Denně najede v průměru přes 200 kilometrů. Od čtvrtka 12. května 2016 bude mazací tramvaj v prostoru Opravny tramvají Hostivař procházet předepsanou cyklickou prohlídkou po ujetých zhruba 120 tisících kilometrů. Předpokládaná délka odstávky vozu je 6 až 8 týdnů. Přesnou dobu odstavení určí až technici po provedení diagnostiky i technického stavu tramvaje v dílnách.

„Tímto projektem se nám podařilo skloubit příjemné s užitečným. Pražané si mazavku oblíbili a ta je dnes dobrým příkladem propojení cíle zvyšovat kvalitu cestování po Praze a pohodlí jejích obyvatel s kreativním využitím starších vozů ve prospěch úspor nákladů na provoz. Po provedení pravidelné údržby se mazavka opět vrátí do ulic, aby dál plnila svou osvědčenou úlohu,“ uvedl Jan Šurovský, technický ředitel DPP.

„Mazačka“ je již nevratně spjata s moderními technologiemi. Tramvaj je vybavená GPS a wifi připojením. Pokud je na konečné, mohou se cestující čekající na běžnou tramvaj, jejím prostřednictvím připojit k internetu. Pohyb mazací tramvaje lze navíc sledovat online, a to díky živým přenosům, které DPP spustil ve spolupráci s pořadem Slow TV na portálu Playtvak.cz a společnostmi Netrex a Data Rail Czech Republic a. s. Online přenos lze zhlédnout zde: http://www.dpp.cz/sledujte-putovani-mazaci-tramvaje-prazskymi-ulicemi/.

„Velice mě těší, že si mazačka získala takovou popularitu. Na internetu živý přenos jízdy Prahou právě z mazačky viděly téměř dva miliony diváků. Pro DPP je to pozitivní signál, že obdobné projekty mají smysl. Proto se budeme snažit přinést cestujícím a fanouškům dopravy i další zajímavosti z provozu,“ uvedl Jiří Štábl, vedoucí odboru Marketing a komunikace DPP.

„Mazačka“ má svůj vlastní profil na Facebooku, jenž přirozeně a bez reklamy čítá dodnes již přes 10 tisíc fanoušků, kteří si s oblibou pořizují s tramvají „selfie“ fotky. Získala si přirozeně publicitu v médiích i zájem široké veřejnosti a stala se tak rychle symbolem tramvajové dopravy v hlavním městě. V současné době DPP mj. nabízí v prodeji ve svých Infocentrech oficiální reklamní předmět s tematikou mazačky (trička s potiskem).