Ztráty a nálezy v MHD a PID

MHD Téma
Stanice metra
Zdroj: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Co dělat v případě ztráty věci v MHD a PID? Protože se nám už několikrát stalo, že se v takovém případě obracíte na Čistou stopou Prahou (ale my vám opravdu pomoci nemůžeme), uvádíme správný postup.

MHD – LINKY DOPRAVNÍHO PODNIKU hl. m. PRAHY (DPP)

Ztratíte-li věc na těchto linkách, volejte na informační linku 296 191 817. Pokud ztrátu nahlásíte bezprostředně, pracovník linky se ihned spojí s dispečerským pracovištěm, které informuje řidiče konkrétní linky. Je-li věc dohledána, bude vám sděleno, kdy a kde si můžete ztracenou věc vyzvednout. Není-li již z důvodu časového odstupu možná komunikace s řidičem, obdržíte na uvedeném čísle telefonní kontakt na příslušnou vozovnu nebo garáž, kde se nachází vůz, ve kterém byla věc ztracena. Tam si pak můžete sami zavolat a svou záležitost vyřídit.

Na uvedené lince 296 191 817 vám poradí, i když ztrátu budete hlásit po delší době než 24 hodin. V takovém případě můžete také využít kontaktní formulář DPP nebo zkusit kancelář Ztráty a nálezy

„Ztráty a nálezy"

Všechny nevyzvednuté ztracené a nalezené věci na linkách DPP se jednou týdně, a to vždy ve čtvrtek, sváží do kanceláře Ztráty a nálezy. Ta má telefonní číslo 224 235 085, a proto v případě pozdějšího zjištění ztráty zkuste zavolat na něj. Kancelář Ztráty a nálezy máte možnost navštívit i osobně v ulici Karolíny Světlé 5, Praha 1, a to v pondělí od 8.00 do13.00 nebo ve středu od 13.00 do 18.00 (vzhledem k tomu, že doba pro veřejnost se může měnit, doporučujeme si to pro jistotu ověřit).

Ztráta dokladů, u nichž je znám vlastník

Zatímco v kanceláři Ztráty a nálezy se soustřeďují nálezy, u kterých není možná identifikace vlastníka, ztrátu věcí která je vlastník mimo vší zřejmý (průkazy, platební karty apod.) vyřizuje Centrální podatelna na Sokolovské ulici 217, Praha 9. Ta sama vyřizuje předání vlastníkovi, v tomto případě tedy vám.  

PID a MHD – LINKY (AUTOBUSY A PŘÍVOZY) SOUKROMÝCH DOPRAVCŮ

Pokud jste zanechali věci v autobusech nebo přívozech soukromými dopravci, obracejte se pro rychlé vyřízení přímo na ně. Seznam dopravců PID nabízí přímé navedení na jejich kontaktní místa. Samozřejmě vám ale poradí i pracovníci na telefonních linkách ROPID (234 704 560) nebo DPP (296 191 817). Jméno dopravce zjistíte též z jízdního řádu příslušné linky.

VLAKY 

Také v případě, že jste ztratili věci ve vlaku, obraťte se přímo na samotného dopravce. Například České dráhy můžete kontaktovat na zákaznické lince 221 111 122 nebo osobně navštívit jakoukoli přepážku ČD, kde Vám poradí, jak situaci řešit. Využít můžete výše již uvedený Seznam dopravců PID nebo jízdní řády.

CO DĚLAT V PŘÍPADĚ NÁLEZU? 

Pokud naleznete nějakou ztracenou věc v prostředcích MHD či PID, předejte ji přímo řidiči a v metru dozorčímu stanice, anebo v Centrální podatelně DPP na Sokolovské ulici č. 217. Ve vlaku se obraťte na průvodčího, případně vám další postup poradí na přepážkách (v prodejnách jízdenek) jednotlivých dopravců. 

 

aktualizováno v březnu 2021

7. 2. 2017 DPP, Čistou stopou Prahou