Obyvatele a návštěvníky hlavního města čeká od začátku září řada zlepšení ve veřejné dopravě. O víkendech se zkrátí intervaly metra, všechny soupravy na lince C budou nově končit až v Letňanech a dojde i k posílení autobusové dopravy.
ZKRÁCENÍ INTERVALU VYCHÁZÍ VSTŘÍC VĚTŠÍ POPTÁVCE
V poslední době byl z hlediska hromadné dopravy kladen důraz zejména na posilování provozu v pracovní dny, víkendy byly opomíjeny. Pražané však cestují po městě stále více i o volných dnech. Méně jezdí na chaty, ve městě se koná spousta akcí a stále přibývá turistů. Proto bude od září 2018 posílen víkendový provoz metra, a to s přihlédnutím k nerovnoměrnému vytížení jednotlivých linek během volných dnů.
„CÉČKO“ O VÍKENDECH PO PĚTI MINUTÁCH, „BÉČKO“ PO ŠESTI
Současný jednotný interval 7,5 minuty o víkendech na linkách B a C již většinou nedostačuje. „Na lince C, která obsluhuje kromě hlavního nádraží i zoo, obě výstaviště či velké obchodní centrum na Chodově, bude proto víkendový interval od 1. září 2018 zkrácen na 5 minut. Linka B, která kromě obchodních center vede i na Jihozápadní Město a do významných přestupních bodů Smíchovské nádraží, Anděl, Karlovo náměstí či Vysočanská, bude o víkendech jezdit v intervalu 6 minut,“ uvedl náměstek primátorky a radní pro oblast dopravy Petr Dolínek.
Na lince A zatím ke zkrácení víkendového intervalu během roku nedojde, nicméně platí, že zhruba od poloviny listopadu budou o víkendech po pěti minutách již tradičně jezdit vlaky na všech linkách metra v rámci předvánočního posílení.
ZRUŠENÍ PÁSMOVÉHO PROVOZU V ÚSEKU LÁDVÍ–LETŇANY
Nově nebude už ve všední dny každé druhé metro na lince C končit na Ládví, ale všechny soupravy pojedou až do stanice Letňany. Tzv. pásmový provoz v úseku Ládví–Letňany, který je dosud aplikován v pracovní dny v období od 9 do 19 hodin, bude zrušen od 1. září zatím zkušebně na čtyři měsíce.
„Vzhledem k neustále se zvyšujícímu počtu obyvatel v severovýchodní části Prahy a zhoršené dopravní situaci na okolních komunikacích je určitě vhodné, aby byla cestujícím nabídnuta trvalá alternativa v podobě spolehlivé veřejné dopravy, kterou metro C představuje,“ okomentoval opatření Petr Dolínek.
ZMĚNY V AUTOBUSOVÉ DOPRAVĚ
- TRVALÝ PROVOZ LINKY 216 Z BOŘISLAVKY NA SÍDLIŠTĚ BABA
Zkušební provoz autobusu č. 216, který byl zahájen v dubnu, potvrdil zájem cestujících o tuto linku. Již od začátku prázdnin je navíc z Bořislavky prodloužena k Vozovně Střešovice a k Poliklinice Petřiny náhradou za nově trasovanou linku 108 do centrální části Dejvic.
- ZMĚNY V OBLASTI MALEŠIC, ŠTĚRBOHOL, DUBČE A UHŘÍNĚVSI
Kvůli nepravidelnému provozu linky 163, kterou při jízdě na Sídliště Malešice zdržují dopravní kolony v oblasti Českobrodské ulice, dojde k jejímu zkrácení pouze do zastávky Depo Hostivař. Spojení ze zastávek v Počernické ulici k metru Želivského zajistí nová autobusová linka 199. Spojení z Malešic k OC Štěrboholy zůstane zachováno díky prodloužené lince 228, která nově spojí Benice, Uhříněves, Dubeč a Štěrboholy se zastávkou Poliklinika Malešice.
- NA LINCE 24 V PRACOVNÍ DNY KLOUBOVÉ AUTOBUSY
Vzhledem k přetěžování spojů linky 124 zejména v Michli a v oblasti Brumlovky na ní v pracovní dny dojde nově k nasazení kloubových autobusů. Ty však nedokážou projet celým úsekem, proto bude linka 124 zkrácena do své nejvytíženější části trasy mezi Želivského a Zeleným pruhem. Od Zeleného pruhu na Dvorce pak pojede nově linka 134. Mezi Želivského, novou zástavbou na Třebešíně a Habrovou pojede posílená linka 155, na kterou budou místo midibusů trvale nasazeny standardní dvanáctimetrové autobusy.
Zdroj: ROPID