V prvním pololetí letošního roku opraví Dopravní podnik hl. m. Prahy 2,9 km a zrekonstruuje další 3 km tramvajových tratí. Začne i s výstavbou tramvajové smyčky na Zahradním Městě, pokročí s výměnou pražců metra a pravidelnou jarní revizí projde lanovka na Petřín. Celkem jde o opravy a rekonstrukce za téměř 340 milionů Kč.
Letošní stavební sezónu DPP odstartoval 30. ledna 2021 opravou tramvajové trati v Chotkově ulici a už o nadcházejícím víkendu naváže výměnou pražců a modernizací zabezpečovacího zařízení v metru na trase C mezi stanicemi Florenc a Ládví. Přinášíme přehled dalších plánovaných akcí.
TRAMVAJOVÁ SÍŤ
V pátek 26. února večer zahájí dopravní podnik sérii výměn kolejových konstrukcí a oblouků na tramvajové trati od křižovatky Bělehradské a Jugoslávské ulice po křížení ulic Francouzské a Blanické. Práce zde ve dvou etapách potrvají do 26. března.
V sobotu 27. března se DPP přesune do Nuslí a na Pankrác, kde bude pokračovat v rekonstrukci tramvajové tratě v ulicích Na Pankráci a v Táborské až po křižovatku s Vladimírovou. Naváže tím na loňskou podzimní rekonstrukci od vozovny Pankrác po křižovatku ulic Na Pankráci a Na Veselí a na stavbu nové tratě ke stanici metra Pankrác. S pracemi by se mělo skončit 4. června, kdy má DPP v plánu zavést pravidelný provoz tramvají i na nově vybudovaný úsek až do zastávky Pankrác.
V dubnu začne výstavba nové tramvajové smyčky Zahradní Město, a to v koordinaci s modernizací železničního koridoru Praha hlavní nádraží – Praha-Hostivař, kterou realizuje Správa železnic. DPP v rámci této akce také vymění kolejové oblouky na trati v úseku Dubečská – Na Padesátém a u Obchodního centra Hostivař.
Kromě vybudování nového přestupního uzlu na Zahradním Městě Správa železnic rozšíří Průběžnou ulici pod původní železniční tratí ve směru od/ke Švehlově ulici, díky čemuž dojde ke zkapacitnění komunikace, k oddělení tramvajového provozu od automobilového a ke zlepšení průjezdnosti oblastí. |
V květnu se DPP pustí do výměny kolejových konstrukcí a oblouků na tramvajové trati v oblasti podjezdu U Bulhara, konkrétně v úseku od Senovážného náměstí po náměstí Winstona Churchilla.
Od 21. června DPP začne s opravou kolejových konstrukcí na Palackého náměstí, která zde ve dvou etapách potrvá do poloviny července.
METRO
I v letošním roce bude pokračovat modernizace zabezpečovacích zařízení, výměně dřevěných pražců za betonové a oprava požární komunikace v depu Hostivař. Jak jsme již uvedli, první akci na trase C v úseku Florenc–Ládví bude dopravní podnik realizovat už o tomto víkendu, tj. od skončení provozu v pátek 12. února večer do neděle 14. února. O víkendu 13.–14. března dojde k výměně zabezpečovací zařízení ve stanici Depo Hostivař.
Tradiční prodloužený víkend během Velikonoc (2.–4 dubna) využije DPP na výměnu dřevěných pražců za betonové mezi stanicemi Pražského povstání a Hlavní nádraží. A o víkendu 12.–13. června DPP zmodernizuje elektronické stavědlo ve stanici Letňany.
Veškeré opravy tramvajových tratí i většinu oprav a výměn pražců v metru si DPP zrealizuje vlastními silami. Rekonstrukce a stavby nových tratí budou pro DPP realizovat stavební společnosti, které DPP vysoutěžila soutěží ve veřejných zakázkách. |
Nadále také pokračuje modernizace vestibulu Anděl – výstup Na Knížecí a dokončuje se stavba výtahů na Karlově náměstí, které DPP plánuje zprovoznit v květnu. Na jaře navíc zahájí také modernizaci a bezbariérové zpřístupnění stanice Jiřího z Poděbrad.
zdroj: DPP