Test dalšího obra mezi autobusy na trase linky 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla připravuje Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP). Do provozu bude zařazen na přelomu srpna a září a bude jezdit po dobu zhruba čtyř měsíců .
Test díky výjimce
Půjde o prezentační a zkušební provoz, který souvisí s dlouhodobým cílem posílit kapacitu přepravy cestujících na pražské letiště. Velkokapacitní autobus Mercedes-Benz CapaCity v pětidvéřovém provedení umožňuje urychlení pohybu na mimořádně vytížených trasách. Měří téměř 21 metrů, čímž překonává českými předpisy stanovenou maximální délku 18,75 metrů. Prezentační režim provozu je umožněn díky dočasně udělené výjimce. Na pronájmu tohoto vozu se dohodl DPP s obchodním zastoupením výrobce v ČR. Shodný autobus byl již zapůjčen na krátké jízdy loni, ale nebylo možné ho nasadit do běžného provozu s cestujícími, neboť neměl české registrační značky.
Pozitivní ohlasy
„Počet cestujících na Letiště Václava Havla neustále roste a tím i počet cestujících, kteří se potřebují dostat do centra a z centra města prostřednictvím autobusů. Zkracování intervalů autobusové dopravy však už není z technických důvodů možné, a proto vidím potenciál uspokojit narůstající poptávku právě vysokokapacitními autobusy,“ řekla Adriana Krnáčová, pražská primátorka.
„Velkokapacitní autobusy jsou do doby dokončení rychlodráhy na letiště dobrou cestou, jak s jedním vozem obsloužit dostatečné množství návštěvníků Prahy. Je to komfortní způsob cestování a osobně jsem zvědavý, který z velkokapacitních autobusů nakonec bude nejlépe vyhovovat potřebám DPP na této trase,“ uvedl Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas.
„Plníme úkol Rady hlavního města Prahy při řešení kapacitních problémů na lince č. 119. Jako operátor této tak důležité linky musíme mít jasno, jaké parametry zvolíme pro budoucí pořízení a provoz velkokapacitních autobusů. Proto jsme se rozhodli otestovat autobus v pilotním provozu,“ doplnil Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.
Který nakonec dostane přednost?
Cílem aktuálních zkoušek je provoz v obdobném režimu jako v případě autobusu VanHool. Testováním dalšího velkokapacitního autobusu s cestujícími DPP získá nová provozní data a zkušenosti, které budou využity při rozhodování o dalším postupu řešení dopravní obsluhy pražského letiště.
Větší bezpečnost a komfort
Tento model je nízkopodlažní po celé délce prostoru, čímž umožňuje lepší přístupnost a bezpečný pohyb uvnitř vozu i cestujícím s omezenou schopností pohybu. Komfort cestujících zvyšuje také klimatizace autobusu, zajišťující efektivní proudění čerstvého vzduchu.