Jak vyplývá z územně analytických podkladů hlavního města Prahy, obyvatelé bydlící v centru města ujedou autem za celý týden méně, než obyvatelé okrajových částí „zvládnou“ za jeden jediný den. Potvrzuje se tak skutečnost, že udržitelná mobilita je spojená s konceptem tzv. města krátkých vzdáleností.
Klíčem je vše po ruce a dobrá MHD
Konkrétně lidé z centra vozem najedou v průměru kolem 2 kilometrů týdně a lidé žijící na okrajích zhruba 15 kilometrů denně. „Čísla jasně ukazují, že udržitelná mobilita je spojená s městem krátkých vzdáleností. Když má rodina po ruce vše, co potřebuje ke každodennímu životu, snáze zvládne dojížďku do zaměstnání městskou hromadnou dopravou,“ uvedla Petra Kolínská, náměstkyně primátorky. I nadále je podle ní nutné rozvíjet dostupnost MHD mezi centrem a okrajovými částmi, ale také mezi okrajovými částmi navzájem bez nutnosti jezdit přes centrum.
Výstavba nových tramvajových tratí a metra D
V rámci strategie rozvoje tramvajové dopravy jsou již v procesu přípravy například tratě Divoká Šárka – Dědina, sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec nebo Sídliště Modřany – Libuš, přičemž první z nich by měla být realizovaná už do roku 2020 (více informací jsme přinesli ZDE). V této souvislosti můžeme také připomenout příznivou zprávu o tom, že se po letech marného vyjednávání o odkupu potřebných pozemků pohnuly ledy a konečně se začne stavět metro D (psali jsme o tom TADY).
Důležité a zajímavé údaje o městě
Uvedená data vycházejí z kapitoly 421 Územně analytických podkladů (ÚAP) z dílny Institutu rozvoje a plánování hl. m. Prahy. Jde o soubor údajů, map, grafů a doprovodných textů, které jsou pro Prahu k dispozici, a najdete jej na uap.iprpraha.cz.
„Územně analytické podklady jsou zdrojem cenných informací pro urbanisty, politickou reprezentaci či stavební úřady, ale i pro každého laického zájemce o informace o městě,“ upřesňuje Petra Kolínská.