Oslavte tuto neděli rok od obnovení provozu ekologicky příznivých trolejbusů v hlavním městě projížďkou tím, který je na fotografii. Na zajímavý zážitek s nostalgickou příchutí vás zve pražský dopravní podnik.
Dne 15. října 2017 došlo po 45 letech k slavnostnímu obnovení trolejbusové dopravy v Praze (nejdříve v rámci testovacího provozu, na pravidelný režim pak přešla trolejbusové linka číslo 58 v úseku Palmovka–Letňany před letošními prázdninami). A právě k ročnímu výročí zmíněné události připravuje jednotka DPP Historická vozidla na neděli 14. října 2018 mimořádné jízdy trolejbusem 8Tr ev. č. 494 (resp. 9494).
JEZDÍ SE OD DESÍTI DO TŘÍ
Plánované časy odjezdů ze zastávky Kundratka jsou v 10.00, 11.00, 13.00, 14.00 a 15.00 hodin. Jízdenky za 35 Kč budou prodávány přímo ve voze – nástup bude umožněn zadními dveřmi – prodej zajistí průvodčí ve svém stanovišti. Pro každou jízdu bude v prodeji 40 jízdenek. Ve voze nebude platit žádné předplatné PID ani zaměstnanecké jízdné DPP.
NÁROČNÁ LOGISTIKA
Vzhledem k tomu, že trolejové vedení je koncipováno pro moderní tzv. parciální trolejbusy, které značnou část trasy projíždějí na baterie, budou jízdy logisticky náročné. Historický trolejbus baterie nemá a bude mimo trolejové vedení tažen silničním tahačem, přičemž cestující mohou být přepravováni pouze v úseku pod trolejovým vedením.
OHLÉDNUTÍ
Trolejbusy s cestujícími v Praze poprvé vyjely 28. srpna v roce 1936 jako první v celém Československu, ale na rozdíl od většiny jiných měst zde byl po 36 letech 15. října 1972 jejich provoz ukončen. Nejdéle, od roku 1941, jezdí na českém území trolejbusy v Plzni, největší sítí trolejbusů disponuje Brno. V Praze podle vedoucího archivu DPP Pavla Fojtíka ztroskotaly úvahy o znovuzavedení trolejbusů již na počátku devadesátých let kvůli „finanční náročnosti, kdy prioritou byla výstavba metra, případně alespoň omezený rozvoj tramvajové sítě.“
CO MOŽNÁ NEVÍTE
Trolejbusy sice nejezdí po kolejích, ale z hlediska zákona jsou to drážní vozidla. Nemají proto registrační značku a jejich řidičům nestačí „řidičák na autobus“, musí mít řidičské oprávnění podle zákona o drahách.
S využitím informací DPP