Cestovní kancelář nabízí výjezd do přírody. Tu vy rádi. A tak se rozhodnete vyrazit i proto, že je slibována doprava ekologicky šetrným elektrobusem. Ve finále je ale přistaven „obyčejný“ autobus.
Zástupci CK tvrdí, že se nic neděje, protože autobus je po technické stránce bezpečný a provozuschopný. Je běžně prodáván a může být bez omezení používán. Disponuje náležitými schváleními. Co je to proboha za argumenty? To jste měli za naprostou samozřejmost! To, co významně ovlivnilo vaše rozhodnutí si zájezd právě u této společnosti zakoupit, byl přece slib, že výlet bude ohleduplnější k přírodě, než stanovují normy!
Podoba s dieselgate? Pravda, Volkswagen nesliboval žádná elektroauta, „jenom“ nižší emise. Tím hůř se ovšem takový podvod poznává. „Obyčejný“ autobus byste od elektrobusu rozeznali nejpozději při prvním nastartování. Ale zjistit „zekologičtění“ provozu automobilu využitím podvodného softwaru nemáte šanci. Až do provalení skandálu jste jako zákazník oklamáván a oklamáván s každým novým vyjetím.
„Jsme nadále toho názoru, že pro úhrady odškodnění a pro žaloby zákazníků, které s tím souvisejí, neexistuje v jiných částech světa (než v USA) právní základ.“
Autorem výroku je Jan Klíma, mluvčí Porsche Česká republika, které zastupuje v tuzemsku značku Volkswagen. Svoji práci dělá očividně dobře.
Více zde, kde naleznete také informace o připravované žalobě podvedených českých zákazníků... Logika soudních tahanic je jasná: ne vždy vítězí pravda, často jen jeden z výkladů lidmi sepsaných paragrafů. Ale i tak - kdo bude řešit újmu na ovzduší, na zdraví obyvatel Prahy a ČR?